woensdag 27 november 2013

Theekrans







Een orgineel cadeau verzinnen is lastig. Altijd maar aankomen met een cadeaubon of een bos bloemen is best 'standaard'. Voor een aankomende verjaardag probeerde ik daarom iets origineels te bedenken. Het leek mij leuk om iets te maken wat bij de jarige paste. Aangezien zij érg van kletsen houdt leek het mij wel leuk daar iets mee te doen. Dus ik bedacht een theekransje te maken.



Stappen
1. Teken met een passer of een rond voorwerp (bv. een bloempot) een cirkel op het karton. Knip deze cirkel uit.
2. Pak al je thee tevoorschijn en pak de mooist gekleurde/lekkerst ruikende of gewoon de lekkerste thee uit de doosjes. Je kan er een patroontje inleggen zoals theesoort 1, theesoort 2, ts 1, ts 2, ts 1 enz.. Maar je kan er ook gewoon een heleboel verschillende soorten inleggen. De hoeveelheid thee die je op de krans kunt leggen hangt ook af van de diameter van de cirkel bij stap 1, let hier op.
3. Leg de theezakjes alvast op de cirkel zodat je de indeling kan bepalen.
4. Print of maak zelf een leuke achtergrond (je kan ook een gekleurd velletje papier gebruiken) en knip deze in de vorm van de cirkel en plak het erop.
5. Leg de theezakjes op de cirkel (je kan het eventueel ook nog versieren).
6. Je krans is nu klaar, je kunt er ook nog bijv. chocolaatjes opdoen (had ik geen plek meer voor). Leuk om op bijvoorbeeld een dienblaadje te geven met bijv. mokken erbij!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten